Köpvillkor på Skyltverket.se
Här kan du läsa om våra köpvillkor samt frakt och betalnings alternativ. Har du frågor utöver det som finns här är du välkommen att höra av dig till oss.
ORDERBEKRÄFTELSE
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning.
Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundservice. Kontrollera alltid paketets innehåll och se att det stämmer överens med din orderbekräftelse.
FRAKT
Nedan kan du läsa om alla fraktsätt vi erbjuder. Tillgängliga fraktsätt för din order genereras utifrån det postnummer, artiklar och vikt du anger innan du går vidare i kassan.
LEVERANS
Normalt har du ditt paket inom 1-3 dagar. Vid större kampanjer kan det ta något längre tid. Mindre orders med restnoterad produkt skickas när alla varor finns i lager.
Vi förbehåller oss rätten att ta bort restnoterade produkter från ordern. När försändelsen lämnar vårt lager går det ut ett leveransbesked till den e-post adress som du angivit.
Leverans till brevlåda PostNord
Delas om möjligt ut i din brevlåda/brevinkast. Ett brev räknas som skrymmande om det inte kan delas ut i brevlåda/brevinkast, du får då hämta det hos ditt ombud. Du får avisering om var du kan hämta ditt varubrev via sms.
Leverans Påse vid dörr PostNord
Med tilläggstjänsten Leverans vid dörr anses försändelsen utdelad när PostNord avlämnar den vid dörren. När leverans vid dörr är utförd aviseras du som mottagare via mejl eller sms.
Om paketet inte får plats i postlådan godkänner du som kund att paketet levereras vid din dörr utan extra omslag, istället för att hämta det hos närmsta postombud.
Leverans till ombud PostNord
Du kan själv välja bland dina närmsta ombud i kassan. Du får avisering via sms då det finns att hämta ut.
Leverans vid dörr
Sker till angiven adress, viktigt att portkod anges. Hempaket kan inte skickas till boxadresser. Leveranser sker mellan 08.00-21.00 helgfri måndag till fredag enligt överenskommelse.
PostNord kontaktar dig en gång via sms för överenskommelse om leveransdag och tidsfönster. Är du inte hemma på överenskommen leveransdag får du själv hämta paketet det serviceställe PostNord meddelar. Du kan boka ny utkörning via PostNords Kundservice på 0771-33 33 10. Ny utkörning sker då mot ytterligare avgift.
SAMTYCKE
Hur får ni mitt samtycke?
När du ger oss personlig information för att genomföra en transaktion, verifiera ditt kreditkort, göra en beställning, ordna en leverans eller returnera ett köp, innebär det att du samtycker till att vi samlar in det och använder det till enbart det specifika skälet. Om vi ber om din personliga information av andra skäl, som marknadsföring, kommer vi antingen att be dig direkt om ditt uttryckliga samtycke eller ge dig möjligheten att säga nej.
Om du efter att ha samtyckt ändrar dig kan du när somvhelst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss på info@skyltverket.se
KÖP OCH UTBETALNING
Beställning av produkter sker via www.skyltverket.se. Skyltverket garanterar att de betalningsalternativ vi erbjuder är säkra. I samarbete med Klarna erbjuder vi möjlighet att betala direkt online med kortbetalning, direktbetalning via Internetbank, via faktura eller VISA/Mastercard. Klarna garanterar snabb och säker betalning och uppfyller kraven för PCI-DSS. Säkerheten är en av de viktigaste hörnpelarna i Klarnas lösningar. Klarna är certifierade av både svenska och utländska banker samt av kortföretag. All information som rör köparens betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till Klarna och köparens kortuppgifter varken registreras eller lagras av Klarna.
Skyltverket.se förbehåller sig rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering. Efter att köparen i kassan valt att betala sitt köp via kortbetalning förflyttas köparen vidare till ett betalfönster som guidar genom köpet. Skyltverket.se accepterar köp med Visa och Mastercard.
EJ UTLÖST FÖRSÄNDELSE
Försändelser ligger hos postombudet i 14 dagar innan det returneras till oss. Om du ångrar ditt köp och vill returnera varan behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera det. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Skyltverket förbehåller sig rätten att debitera kostnader som uppstår för hantering av ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad mm) Avgiften för ej uthämtade paket är 199 kr
ÅNGRAT KÖP
Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Ångerfristen börjar löpa från den dag köparen tagit emot produkten. Köpare är införstådd i att han/hon, för att få nyttja ångerrätten, senast inom 14 kalenderdagar från att ångerrätten meddelats, returnerar den ångrade produkten. Såvida produkten inte returnerats inom föreskriven tid frånfaller ångerrätten. För att kunna ångra ett köp måste varan komma i retur till oss oanvänd, ej skadad samt väl emballerad i sitt original emballage. Du som kund ansvarar för returfrakten. Ett ångrat köp ska alltid meddelas till oss i förväg.
Reklamation
Du som kund bör alltid ankomstkontrollera allt gods för att verifiera att
varan/varorna är felfria. Vid transportskador och emballageskador, vänligen
kontakta speditören direkt. Vid övrig reklamation skall kunden kontakta oss
på info@skyltverket.se och uppge order- och fakturanummer samt
orsak till reklamation.
ÖVRIGT
Skyltverket.se reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser,
tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella
typografiska fel på webbsidan eller i våra annonser. Skyltex.nu förbehåller sig rätten
till ändring av samtlig information. Vid orderläggning skickas ett
ordererkännande via e-post. En orderbekräftelse kommer att skickas i
efterhand när ordern har granskats.
FORCE MAJEURE
Skyltverket.se kan inte hållas ansvarig för hinder som står utanför vår makt, exempelvis
oförutsedda händelser som produktionsstörningar, blixtnedslag, långvarigt
strömavbrott eller strejk.